პროექტი
პროექტის სახელი: ოჯახში მოხმარებული ენეერგიის დაზოგვის გზების ძიება.
პროექტის მოკლე აღწერა: თითქმის ყველა ოჯახში ენერგიის დაუზოგავად ხარჯვა ხდება, ამიტომ პროექტის მიზანია ენერგიის დაზოგვის გზების ძიება.
პროექტის სრული აღწერა: ენერგიის დაუზოგავად ხარჯვა შეიძლება გამოწვეული იყოს იმით, რომ ხშირად ანთია ნათურები და ჩართულია სხვა ელექტროხელსაწყოები, როდესაც ისინი საჭირო არ არის, გახსნილია ან დაზიანებულია ონკანი და წყალი უმიზნოდ იღვრება და ა.შ. ამიტომ მოსწავლეები მასწავლებელთან ერთად განსაზღვრავენ ამოცანებს: 1)ოჯახში მოხმარებული სხვადასხვა სახის ენერგიის ღირებულების დადგენა,2)ენერგიებს შორის პრიორიტეტულის განსაზღვრა, 3)ენერგიის დაზოგვის გზების განსაზღვრა.
მონაწილეთა ასაკი: 14-15 წელი.
ვადები/ხანგრძლივობა: ერთი თვე.
პროექტის შესაძლო აქტივობები კლასში:კითხვა-პასუხით განვსაზღვრავთ რა სახის ენერგიას მოიხმარს მოსწავლის ოჯახი: ელექტრულს, წვის,მზის,წყლის, ქარის და ჩამოთვლიან ამ ენერგიის მომხმარებელ მოწყობილობებს, შემდეგ მოსწავლეებს მიეცემათ დავალება :1)გამოთვალონ რა რაოდენობის ენერგიას მოიხმარს თითოეული მოწყობილობა ერთი თვის განმავლობაში და წარმოადგინონ ცხრილის სახით.
დახმარებისათვის შეიძლება მიმართონ მშობლებს ან უფროს და-ძმას. 2)დაადგინეთ ეკონომიკური თვალსაზრისით რომელი ენერგიის გამოყენებაა უმჯობესი ბინის გასათბობად, წყლის გასაცხელებლად და სხვა.დაადგინეთ ამ ენერგიების ღირებულება
და წარმოადგინეთ სვეტოვანი დიაგრამის სახით.
პროექტის მოკლე აღწერა: თითქმის ყველა ოჯახში ენერგიის დაუზოგავად ხარჯვა ხდება, ამიტომ პროექტის მიზანია ენერგიის დაზოგვის გზების ძიება.
პროექტის სრული აღწერა: ენერგიის დაუზოგავად ხარჯვა შეიძლება გამოწვეული იყოს იმით, რომ ხშირად ანთია ნათურები და ჩართულია სხვა ელექტროხელსაწყოები, როდესაც ისინი საჭირო არ არის, გახსნილია ან დაზიანებულია ონკანი და წყალი უმიზნოდ იღვრება და ა.შ. ამიტომ მოსწავლეები მასწავლებელთან ერთად განსაზღვრავენ ამოცანებს: 1)ოჯახში მოხმარებული სხვადასხვა სახის ენერგიის ღირებულების დადგენა,2)ენერგიებს შორის პრიორიტეტულის განსაზღვრა, 3)ენერგიის დაზოგვის გზების განსაზღვრა.
მონაწილეთა ასაკი: 14-15 წელი.
ვადები/ხანგრძლივობა: ერთი თვე.
პროექტის შესაძლო აქტივობები კლასში:კითხვა-პასუხით განვსაზღვრავთ რა სახის ენერგიას მოიხმარს მოსწავლის ოჯახი: ელექტრულს, წვის,მზის,წყლის, ქარის და ჩამოთვლიან ამ ენერგიის მომხმარებელ მოწყობილობებს, შემდეგ მოსწავლეებს მიეცემათ დავალება :1)გამოთვალონ რა რაოდენობის ენერგიას მოიხმარს თითოეული მოწყობილობა ერთი თვის განმავლობაში და წარმოადგინონ ცხრილის სახით.
დახმარებისათვის შეიძლება მიმართონ მშობლებს ან უფროს და-ძმას. 2)დაადგინეთ ეკონომიკური თვალსაზრისით რომელი ენერგიის გამოყენებაა უმჯობესი ბინის გასათბობად, წყლის გასაცხელებლად და სხვა.დაადგინეთ ამ ენერგიების ღირებულება
და წარმოადგინეთ სვეტოვანი დიაგრამის სახით.
3)ჩამოწერეთ რა საშუალებით დაზოგავს ენერგიას თქვენი ოჯახი და იანგარიშეთ რა ეკონომიას მისცემს ეს თქვენს ოჯახს.
მოსალოდნელი შედეგები:მოსწავლეები ისწავლიან მონაცემთა წარმოდგენას ცხრილებისა და დიაგრამების სახით, ენერგიის ხარჯის შემცირება,რის საფუძველზეც გაკეთდება ეკონომია, შესაბამისად გაიზრდება ოჯახის ბიუჯეტი,მოსწავლეები მიეჩვევიან და სხვასაც ასწავლიან ენერგიის დაზოგვას.
სარგებელი სხვებისთვის: ოჯახის ენერგიის დაზოგვა შესაბამისად გამოიწვევს ენერგიის დაზოგვას ქვეყნის მასშტაბით.
სამუშაო ენა:ქართული.
ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი: ფიზიკა-მათემატიკა
პროექტის ხელმძღვანელი: ჟუჟუნა ბერიძე
ხელმძღვანელის ელ. ფოსტა: jujuberi2012@gmail.com
პროექტის ბლოგი: feria20.blogspot.com
გაკვეთილის გეგმა
მოსალოდნელი შედეგები:მოსწავლეები ისწავლიან მონაცემთა წარმოდგენას ცხრილებისა და დიაგრამების სახით, ენერგიის ხარჯის შემცირება,რის საფუძველზეც გაკეთდება ეკონომია, შესაბამისად გაიზრდება ოჯახის ბიუჯეტი,მოსწავლეები მიეჩვევიან და სხვასაც ასწავლიან ენერგიის დაზოგვას.
სარგებელი სხვებისთვის: ოჯახის ენერგიის დაზოგვა შესაბამისად გამოიწვევს ენერგიის დაზოგვას ქვეყნის მასშტაბით.
სამუშაო ენა:ქართული.
ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი: ფიზიკა-მათემატიკა
პროექტის ხელმძღვანელი: ჟუჟუნა ბერიძე
ხელმძღვანელის ელ. ფოსტა: jujuberi2012@gmail.com
პროექტის ბლოგი: feria20.blogspot.com
გაკვეთილის გეგმა
Комментариев нет:
Отправить комментарий